Άσκηση Τρίλιζα (Tic Tac Toe) και για μπάσκετ!!!



Το βίντεο αυτό το έκανε share ο φίλος και συνάδελφος Γιάννης Τσουμπρής και το ανέβασε αρχικά ο Thomas Bauer αυστριακός παίκτης του χάντμπολ με τίτλο "TIC TAC TOE- Warmup". Την άσκηση παρουσίασε, όπως αναφέρει ο παίκτης, ο επίσης αυστριακός ομοσπονδιακός προπονητής του χάντμπολ Patrekur Johannesson.


Εκτός από το να την χρησιμοποιήσετε ακριβώς όπως παρουσιάζεται με φανέλες και για προθέρμανση, όπως ο αυστριακός προπονητής, μπορείτε με λίγη φαντασία εύκολα να την μετατρέψετε σε άσκηση για το μπάσκετ χρησιμοποιώντας μπάλες. Άσκηση που είναι διασκεδαστική και πολύ καλή για το αναπτυξιακό επίπεδο. Φυσικά θα χρειαστείτε μπάλες που να είναι διαφορετικές για να ξεχωρίζουν (3 και 3) και θα είναι πιο δύσκολο.

Ακόμα η άσκηση δεν χρησιμεύει μόνο για προθέρμανση αλλά είναι και μια πολύ καλή άσκηση φυσικής κατάστασης που περιλαμβάνει και decision making ανάλογα με τις τροποποιήσεις που μπορούμε να κάνουμε. Απλά τροφή για σκέψη…

Αναλογιστείτε αλήθεια, ειδικά οι προπονητές αναπτυξιακών ηλικιών, πόσες ασκήσεις μπορείτε να δημιουργήσετε χρησιμοποιώντας σαν βάση παραδοσιακά παιχνίδια ή άλλου είδους παιχνίδια όπως είναι το κυνηγητό, το κουτσό, το πατώ, η αμπάριζα τα αγαλματάκια και πολλά άλλα. Το Pacman επίσης που περιλαμβάνεται στο ασκησιολόγιο του Total Basketball Development.

Βέβαια μην νομίζετε ότι υπάρχει τίποτα που ξεφεύγει από το NBA άσχετα αν αυτοί το χρησιμοποίησαν σαν παιχνίδι στο ημίχρονο αγώνα των Rockets!!!



Επειδή ανέφερα το παραδοσιακό κουτσό ή πατώ όπως το λένε άλλοι δείτε πόσο μοιάζει ή μπορεί να χρησιμοποιηθεί όπως οι περίφημες σκάλες ισορροπίας ή δαχτυλίδια (agility ladders ή agility rings).






Μπασκετική κουλτούρα, επικοινωνία και ανάπτυξη παικτών στην προπόνηση ομάδων μπάσκετ (Μέρος 1ο)

Α.Ν.Ο. Γλυφάδας Κυπελλούχος Ελλάδας 2001-02 και 2002-03 



















Μπασκετική κουλτούρα και επικοινωνία 

Οι ομάδες υψηλού επίπεδου (elite teams) αν κάποιος μπορεί να τις παρακολουθήσει στην προπόνηση (είχα την δυνατότητα και την τύχη να παρακολουθήσω από κοντά προπονήσεις ομάδων στο NCAA και Α1 από νεαρή ηλικία), δεν κάνουν στην προπόνηση μαγικά πράγματα, ούτε εκτελούν ''νέες'' ασκήσεις. Αυτό που τις ξεχωρίζει είναι πως εκτελούν τις ασκήσεις και την προπόνηση. Η τρομερή ενέργεια, η ακρίβεια, η επικοινωνία και η σημασία στην λεπτομέρεια  είναι σε τελείως διαφορετικό (ανεπτυγμένο επίπεδο) αυξάνοντας έτσι καθημερινά την απόδοση τους σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Είναι επομένως η ποιότητα της μπασκετικής κουλτούρας που έχουν που τις ξεχωρίζει. Όλα αυτά βέβαια έχουν άμεση σχέση με την ποιότητα των παικτών κάθε ομάδας η οποία καθορίζει και το επίπεδο δουλειάς.

Η επικοινωνία είναι κομβικής σημασίας σε κάθε ομάδα και είναι καλό να γίνεται με σύντομο τρόπο και να περιλαμβάνονται και οι παίκτες στην διαδικασία. Οι παίκτες συνήθως δεν ξέρουν τι να πουν, πότε να το πουν και πώς να το πουν και αυτό είναι κάτι που το προπονητικό επιτελείο πρέπει να βελτιώσει. Η ''ομιλία'' είναι σημαντική και πρέπει να υπάρχει μια κοινή μπασκετική γλώσσα.

Θα δώσω ένα χειροπιαστό παράδειγμα ώστε να αντιληφθούμε τι ξεχωρίζει τις ομάδες κορυφαίου επίπεδου από τις μέτριες και το οποίο είναι η αλληλοεπίδραση (επικοινωνία) των παικτών μετά από κάποιο λάθος. Η αντιμετώπιση του λάθους σε μια μέτρια ομάδα δεν έχει σωστή αλληλοεπίδραση, δεν υπάρχει θετική οπτική επαφή μεταξύ των παικτών, η γλώσσα του σώματος είναι λάθος, οι παίκτες χαμηλώνουν το κεφάλι, δεν υπάρχει συγκέντρωση στην επόμενη φάση. Το ίδιο συμβαίνει και με τον πάγκο όπου δεν υπάρχει συνήθως σωστή αντίδραση με παίκτες σιωπηλούς που δε ''συνεισφέρουν''.

Σε ομάδες κορυφαίου επιπέδου αυτό συμβαίνει σπάνια και η αντίδραση είναι θετική με οπτική επαφή και επικοινωνία που βγάζει υγεία. Παρόλο που ο παίκτης που κάνει λάθος το αποδέχεται οι συμπαίκτες του τον καθησυχάζουν και επικοινωνούν με οπτική και λεκτική επαφή. Επίσης ο πάγκος σε τέτοιες ομάδες συνεισφέρει με φωνή και ενέργεια σε αντίθεση με τις μέτριες όπου οι εκτός γραμμών ‘δηλητηριάζουν’  με την απάθεια ή την γκρίνια.  

Υπάρχουν πολλά ακόμα μικρά πράγματα που δείχνουν το επίπεδο της μπασκετικής κουλτούρας μιας ομάδας. Η αναγνώριση του πασέρ δείχνοντας τον αμέσως μετά από το καλάθι, το πόσο γρήγορα πάνε οι συμπαίκτες να σηκώσουν τον πεσμένο στο παρκέ συμπαίκτη τους και ο κατάλογος είναι αρκετά μεγάλος.  

Πολλές φορές ομάδες με πολύ σωστή ''μπασκετική κουλτούρα'' έχουν 2-3 παίκτες που δεν έχουν ενσωματωθεί απόλυτα και αυτό είναι κάτι που μπορεί να προκαλέσει ένα ράγισμα στο όλο οικοδόμημα ειδικά αν οι παίκτες αυτοί είναι σημαντικοί. Γενικά οι ομάδες διαφέρουν και δεν υπάρχει μια συγκεκριμένη συνταγή που είναι κατάλληλη για κάθε ομάδα. Χρειάζεται δουλειά από το προπονητικό team για να παντρέψει όλες τις διαφορετικές προσωπικότητες των παικτών για να δημιουργήσει μια ενιαία και κατάλληλη για την ομάδα μπασκετική κουλτούρα.

Προσέγγιση στην προπονητική διαδικασία

Η προσέγγιση στο coaching πρέπει να είναι αυθεντική και αυτό είναι ένα λάθος που πολλοί προπονητές κάνουν ειδικά στο ξεκίνημα της καριέρας τους όταν προσπαθούν να προπονήσουν και να κοουτσάρουν μιμούμενοι φτασμένους προπονητές.

Η προπονητική διαδικασία είναι μια ζωντανή και συνεχιζόμενη διαδικασία οπότε κάθε προπονητής δεν πρέπει να φοβάται να αλλάξει ή να διορθώσει πράγματα ακόμα και να αυτό δείξει μια ''αδυναμία''  μπροστά στους παίκτες. Δεν έχω φοβηθεί να αλλάξω ένα play ή ένα κομμάτι επίθεσης όταν από το χαρτί το μεταφέρω στην προπόνηση μας και οι συνεργάτες μου το γνωρίζουν. Επίσης δεν είναι άσχημη ιδέα ο προπονητής να συζητήσει με τους παίκτες του ένα τακτικό θέμα στο video room. Βέβαια η τελική απόφαση θα ληφθεί από τον προπονητή.

Ένα πράγμα που είναι αδιαπραγμάτευτο για εμένα στην προπονητική μου. Να μην κάνει κανένας παίκτης κάτι που είναι επιζήμιο για την ομάδα. Με άλλα λόγια να μην πάψει ποτέ να είναι καλός συμπαίκτης! Μέσα και έξω από τι γήπεδο.


Επίσης πολύ σημαντικό είναι οι προπονητές να εφοδιάζουν  τους παίκτες τους με μαθήματα ζωής. Άλλωστε μια αθλητική καριέρα, όσο καλός παίκτης κι αν είναι κάποιος, διαρκεί μερικά χρόνια σε αντίθεση με την ζωή του που συνεχίζεται. 

(Συνέχεια στο 2ο μέρος) 

Οι 13 "εντολές" του μπάσκετ από τον James Naismith




















Όπως όλοι γνωρίζετε σαν σήμερα πριν 124 χρόνια, ο Τζέιμς Νέισμιθ κατέγραψε τις 13 "εντολές" του μπάσκετ. Το παρακάτω pdf  με τίτλο James Naismiths Founding Rules of Basketball εκδόθηκε από την δημοπρασία του οίκου Sotheby's όπου ο Ντέιβιντ Μπουθ για να αποκτήσει τους αυθεντικούς κανονισμούς πλήρωσε συνολικά (με φόρους, δικαιώματα κλπ, κλπ) 4.338.500 δολάρια, δημιουργώντας ένα μοναδικό ρεκόρ στις αγοραπωλησίες αθλητικών ντοκουμέντων. Ο οίκος Sotheby's είχε φυσικά βεβαιώσει για την αυθεντικότητά τους...



Η Ικανότητα του παίκτη να παίρνει σωστές αποφάσεις

















Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούν να βοηθήσουν ένα παίκτη να γίνει καλύτερος και να κερδίσει περισσότερο χρόνο συμμετοχής. Η ικανότητα όμως της λήψης αποφάσεων κάτω από πίεση, δύσκολες συνθήκες και σε περιορισμένο χρόνο είναι μια από τις πιο σημαντικές ικανότητες που μπορεί να αναπτύξει ένας παίκτης για να κερδίσει περισσότερο χρόνο συμμετοχής, αλλά και να συνεισφέρει στην επιτυχία μιας ομάδας. 

Η ικανότητα αυτή συχνά παραβλέπεται από προπονητές και παίκτες, και δεν είναι κάτι που μπορεί να βελτιωθεί ατομικά από τον κάθε παίκτη εκτός ομαδικής προπόνησης, γιατί χρειάζεται απαραίτητα την παρουσία και των υπολοίπων παικτών. Η ομαδική προπόνηση πάνω σε καταστάσεις που θα παρουσιαστούν κατά την διάρκεια του αγώνα, πολλές φορές για τον εμπλουτισμό των εμπειριών, την αυτοματοποίηση της αντίδρασης πάνω σε τέτοιες καταστάσεις και συνεπώς στην βελτίωση της ικανότητας λήψης αποφάσεων.












Η ικανότητα αυτή είναι κάτι που πολλοί προπονητές δεν έχουν την δυνατότητα να μεταδώσουν στους αθλητές τους. Πολλοί αναφέρουν την ικανότητα της λήψης αποφάσεων σαν αντίληψη, αίσθηση του γηπέδου ή γνώση του basketball. Η ικανότητα λήψης αποφάσεων στα ομαδικά αθλήματα, και συγκεκριμένα στο basketball, είναι έμφυτη αλλά και μπορεί να διδαχθεί μέχρι ενός σημείου. Εδώ πρέπει να αναφέρουμε ότι η ικανότητα αυτή πρέπει να είναι ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία που πρέπει να αξιολογήσει ένας προπονητής στην επιλογή ενός νεαρού παίκτη παράλληλα με τα υπόλοιπα στοιχεία και ικανότητες. Όσο δε το άθλημα παίζεται πιο γρήγορα και δυνατά, και χρειάζεται πιο γρήγορες αντιδράσεις, αν θέλει κάποιος παίκτης να παραμείνει ανταγωνιστικός στα ανώτερα επίπεδα του αθλήματος, πρέπει να παίρνει σωστές και γρήγορες αποφάσεις μέσα στο γήπεδο.

Πολλοί παίκτες γεννιόνται με αυτήν την ικανότητα, ενώ αντίθετα άλλοι δυσκολεύονται πολύ να κάνουν μια σωστή επιλογή μέσα στον αγώνα. Οι πρώτοι είναι αθλητές που χαρακτηρίζονται από “κινητική ευφυΐα” το βασικό γνώρισμα του ταλαντούχου αθλητή ανεξάρτητα από το άθλημα που αγωνίζεται. Αυτή είναι η ικανότητα του αθλητή να βρίσκει σε μηδενικούς χρόνους «λύσεις» σε οποιοδήποτε κινητικό πρόβλημα παρουσιάζεται στη διάρκεια ενός αγώνα. Αυτή η ικανότητα συνδυάζεται συνήθως στους ταλαντούχους αθλητές από μια άλλη ικανότητα την ταχύτητα κινητικής μάθησης, δηλαδή την ευκολία να αφομοιώνει ο αθλητής οποιαδήποτε κινητική ενέργεια σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Οι ταλαντούχοι αθλητές είναι σε θέση να μαθαίνουν από μόνοι τους και χωρίς την βοήθεια του προπονητή τους. Τους αρκεί να βλέπουν άλλους αθλητές να αγωνίζονται, από βίντεο, από μια εικόνα ή από ένα βιβλίο.

Είναι άτομα που καταργούν τους κανόνες της διδακτικής, τους καταργούν στην κυριολεξία, και απλά τους δείχνεις κάτι και το μαθαίνουν. Η κινητική μάθηση μοιάζει με την νοητική μάθηση, μόνο που η κινητική μάθηση σχετίζεται με το νευρολογικό σύστημα και όχι με την νοημοσύνη. Έτσι μπορεί κάποιος να είναι ταλαντούχος αθλητής, αλλά αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι και έξυπνος.         

Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούν να βοηθήσουν ένα παίκτη να κάνει σωστές επιλογές μέσα στον αγώνα, έτσι ώστε να αποκτήσει την εμπιστοσύνη του προπονητή και των συμπαικτών του, αλλά κυρίως στον εαυτό του ακόμα και σε δύσκολες στιγμές του παιχνιδιού.                              


TBD: ''Μαθαίνουμε δεξιότητες για να παίξουμε το παιχνίδι''.


Το TBD στο 3o Ilion Basketball Camp

Τ. Πανούλιας - TBD
Το 3o Ilion Basketball Camp τελείωσε την προηγούμενη Παρασκευή (3/5) μετά από 10 ημέρες συνεχούς δουλειάς με ασκήσεις και μεθόδους του Total Basketball Development. 

3ο Ilion Basketball Camp και TBD


Τελείωσε το 3ο Ilion Basketball Camp, το οποίο είχε ως στόχο να παρουσιάσει στα 80 παιδιά που συμμετείχαν, μέρος του αναπτυξιακού προγράμματος Total Basketball Development του προπονητή Τάκη Πανούλια. 

Ο προπονητής της ανδρικής ομάδας ήταν ο τεχνικός υπεύθυνος του camp, επικεφαλής της προπονητικής ομάδας που αποτελείται από τον έμπειρο σε αναπτυξιακά προγράμματα συνεργάτη του στην ανδρική ομάδα Γιάννη Καναρέλη, τους προπονητές των Ακαδημιών της ομάδας Χρήστο Σκαλωμένο, Γιάννη Τσολάκη αλλά και τον γυμναστή Σπύρο Μέσα. Να σημειώσουμε ότι τον ευρύτερο συντονισμό του camp έχει ο υπεύθυνος των Ακαδημιών της ΕΝΩΣΗΣ Νίκος Κατσούλης με την υποστήριξη σε ειδικά θέματα του camp από την προπονήτρια Μαρία Χούμου. 

Στο camp διδάσκονται στα παιδιά μέθοδοι και ασκήσεις ανάπτυξης των βασικών κινητικών δεξιοτήτων, των τεχνικών δεξιοτήτων του μπάσκετ που είναι απαραίτητες για ατομική βελτίωση και συμμετοχή στην ομάδα, των στρατηγικών και τακτικών δεξιοτήτων για την ανάπτυξη της μπασκετικής ευφυΐας για βελτίωση της απόδοση μέσα στην ομάδα καθώς και μεθόδους ανάπτυξης της φυσικής κατάστασης. 

Οι διοργανωτές του camp έμειναν πολύ ευχαριστημένοι από την συμμετοχή, αφού σταδιακά στα τρία χρόνια λειτουργίας του, από το 1ο I.B.C. που είχε 46 συμμετέχοντες, το 2ο που είχε 65 στο φετινό τα παιδιά έφτασαν στις 80 συμμετοχές που ήταν και ο στόχος. 

Τέλος, οι Α.Ο ΕΝΩΣΗ ΙΛΙΟΥ και το Total Basketball Development θέλουν να ευχαριστήσουν το basketblog.gr για την προσφορά του, μέσω των προσφερθέντων δώρων από το την ίδια την ιστοσελίδα (μπάλες, φανέλες, αναμνηστικά κ.α.).

3o Ilion Basketball Camp 2015 με το ασκησιολόγιο του Total Basketball Development














Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, το 3o Ilion Basketball Camp είναι γεγονός. Το camp της Α.Ο Ένωσης Ιλίου θα πραγματοποιηθεί από 22 Ιουνίου μέχρι 3 Ιουλίου, (για δύο εβδομάδες από Δευτέρα έως Παρασκευή), στο Β' Κλειστό Ιλίου (Κακούρης). Σε αυτό θα συμμετάσχουν παιδιά ηλικίας 7-17 ετών που θα έχουν την ευκαιρία να διδαχθούν τα μυστικά του μπάσκετ συνδυάζοντας την μάθηση με την διασκέδαση και το παιχνίδι.



Καθημερινά από τις 8:30-13:30, η προπονητική ομάδα του Ιλίου με επικεφαλής τον προπονητή της ανδρικής ομάδας τον Τάκη Πανούλια, τον συνεργάτη του Γιάννη Καναρέλη και το υπόλοιπο προπονητικό team της Ένωσης θα προπονήσουν τα παιδιά με ασκήσεις και μεθόδους βασισμένες στο αναπτυξιακό πρόγραμμα Total Basketball Development. Το πρόγραμμα έχει εφαρμοστεί σε διάφορες Ακαδημίες και σε παρουσιάσεις της προπονητικής ομάδας του coachbasketball.gr από τους προπονητές και τους συνεργάτες της. 

Μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ και να ενημερωθείτε για τις δραστηριότητες και την θεωρία του Total Basketball Development.


















Το Δελτίο Τύπου της Ένωσης Ιλίου αναφέρει τα εξής:

«Ενημερώνουμε όλους τους ενδιαφερόμενους αθλητές ότι ο Α.Ο. Ένωση Ιλίου θα διοργανώσει το 3ο I.B.C. Το πρώτο διστακτικό αλλά σταθερό βήμα προς την κατεύθυνση διοργάνωσης camp έγινε προ διετίας, στέφθηκε από απόλυτη επιτυχία και οδήγησε στη διοργάνωση άλλων 2 Χριστουγεννιάτικων camp καθώς και στο 2ο I.B.C.

Ο ολοένα αυξανόμενος αριθμός συμμετεχόντων αλλά και η φετινή ΑΝΟΔΟΣ στη Β ΕΘΝΙΚΗ οδηγεί το σύλλογό μας στην παροχή νέων πληρέστερων και ποιοτικότερων παροχών που βελτιώνονται σε κάθε μας διοργάνωση!

Έτσι ανακοινώνουμε ότι διοργανώνουμε το 3ο κατά σειρά I.B.C. ένα αμιγώς μπασκετικό camp που διευθύνεται από ένα απόλυτα εξειδικευμένο προπονητικό team πτυχιούχων ΤΕΦΑΑ και διπλωματούχων προπονητών καλαθοσφαίρισης!


ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ 22 ΙΟΥΝΙΟΥ έως 3 ΙΟΥΛΙΟΥ (μόνο καθημερινές)

ΓΗΠΕΔΟ Β κλειστό Ιλίου ( Κακούρης )

ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ Από 08.30 έως 13.30

Η όλη διοργάνωση θα πλαισιωθεί από ένα team ειδικών, διατροφολόγου, γυμναστή, εργοφυσιολόγου, φυσικοθεραπευτή και από επισκέψεις διακεκριμένων αθλητών Α1, διαιτητών και προπονητών!

Στα περσινά παρεχόμενα είδη ένδυσης και διατροφής θα προστεθούν κι άλλα που θα γνωστοποιηθούν με νεότερη ανακοίνωση!

Θα υπάρξουν επίσης στη φετινή διοργάνωση μικρά και μεγάλα δώρα για τους συμμετέχοντες!

Πληροφορίες στον αντιπρόεδρο του συλλόγου κ. Μπέλλα Στέργιο 69 73 79 37 98».

ΣΕΛΙΔΑ FACEBOOK

https://www.facebook.com/enosiiliou?pnref=story

























Οργάνωση προπόνησης με βάση το Total Basketball Development για αγόρια 10-11 ετών




Του Τάκη Πανούλια

“Failing to plan is planning to fail.” – UCLA Head Coach John Wooden

Η ηλικία 10-11 ετών για αγόρια ανήκει στο δεύτερο αναπτυξιακό στάδιο του TBD και είναι κρίσιμο για την εκμάθηση και ανάπτυξη των κινητικών δεξιοτήτων. Το στάδιο αυτό αντιστοιχεί  με την μέση παιδική ηλικία ή το τελευταίο στάδιο της παιδικής ηλικίας (υπάρχει μεγάλη συζήτηση για τα στάδια ανάπτυξης). Τα παιδιά σε αναπτυξιακό επίπεδο είναι έτοιμα να θεμελιώσουν βασικές κινητικές δεξιότητες και βασικές δεξιότητες του αθλήματος που αποτελούν την βάση της αθλητικής ανάπτυξης. Μαζί με το προηγούμενο στάδιο αποτελούν την βάση πάνω στην οποία θα στηριχτεί η μελλοντική εξέλιξη του αθλητή. Οι δεξιότητες σε αυτό το στάδιο αναπτύσσονται σε υψηλότερο επίπεδο ενώ παράλληλα δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στην θεμελίωση των  δεξιοτήτων του μπάσκετ. Η συμμετοχή και η ψυχαγωγική πλευρά της ενασχόλησης με το μπάσκετ διατηρείται.  

Εκτός από τις βασικές τεχνικές και στρατηγικές/τακτικές δεξιότητες, εισάγονται πολλά συμπληρωματικά προγράμματα για να υποστηρίξουν την αθλητική βελτίωση. Προγράμματα προθέρμανσης, αποθεραπείας, διατάσεις, αποκατάστασης, διατροφής και ενυδάτωσης καθώς και πνευματικής προετοιμασίας.  

Σε αυτό το επίπεδο θέλουμε να έχουμε σωστή κατανομή προπόνησης και αγώνων και να μην φορτώνουμε το πρόγραμμα των παιδιών με περισσότερους αγώνες από όσο χρειάζεται. Η συμμετοχή σε αγώνες φυσικά είναι απαραίτητη γιατί έτσι αναπτύσσονται οι δεξιότητες των παικτών σε αγωνιστικές συνθήκες και αναπτύσσεται η ικανότητα λήψης αποφάσεων και το μπασκετικό I.Q. Τα παιδιά επομένως έρχονται αντιμέτωπα με όλες τις φυσικές και πνευματικές προκλήσεις που παρουσιάζονται στους αγώνες. Αν όμως έχουμε πολλές αγωνιστικές υποχρεώσεις αυτό θα αποβεί σε βάρος της προπόνησης. 
Απαραίτητο είναι να χρησιμοποιούμε τους αγώνες σε αυτό το στάδιο για αξιολόγηση της απόδοσης σε σχέση με την επίτευξη της νίκης με οποιοδήποτε κόστος. 

Σε κάθε προπονητική μονάδα έχουμε πέντε στοιχεία:

1. Στόχος
2. Εξοπλισμός (όργανα – υλικά)
3. Πλάνο Προπόνησης
4. Σημείο έμφασης του προπονητή
5. Παραλλαγές

Ο στόχος της προπόνησης είναι τι θέλουμε να διδάξουμε τους παίκτες κατά την διάρκεια της συγκεκριμένης προπόνησης. Είναι το κεντρικό θέμα της ημέρας.

Ο εξοπλισμός είναι σημαντικός και πρέπει να γνωρίζουμε εκ των προτέρων τι χρειάζεται για κάθε προπόνηση.

Το πλάνο προπόνησης είναι ο αναλυτικός σχεδιασμός του προγράμματος της συγκεκριμένης προπόνησης.

Τα σημεία έμφασης του προπονητή είναι βοηθητικές για τον προπονητή υπενθυμίσεις για την διεξαγωγή της προπόνησης.  

Οι παραλλαγές των παιχνιδιών στο τέλος κάθε προπόνησης παρέχουν τροποποιήσεις για να καθιστούν τις προπονήσεις ενδιαφέρουσες και διασκεδαστικές, αλλά και να παρέχουν διαφορετικό επίπεδο δυσκολίας.

Το πλάνο προπόνησης περιλαμβάνει τα παρακάτω μέρη:

1. Προθέρμανση                                                      10-15’
2. Κύκλος φυσικής κατάστασης                               5-10’
3. Τροποποιημένο Παιχνίδι 1                                  15-20’
4. Προπόνηση δεξιοτήτων & παιχνίδια                       20’
5. Τροποποιημένο Παιχνίδι 2                                  15-20’
6. Συγκέντρωση στον κύκλο & σύνοψη                         5’  

(Σημείωση: η διάρκεια είναι πάντοτε ενδεικτική).

Κάθε προπόνηση ξεκινά με 10 λεπτά δραστηριοτήτων προθέρμανσης. Ασκήσεις ή παιχνίδια που έχουν σαν σκοπό την λειτουργική προθέρμανση των παιδιών.

Την προθέρμανση ακολουθεί ο κύκλος της φυσικής κατάστασης στον οποίο παρουσιάζεται και εκτελείται ένα στοιχείο που συνδέεται με την καλή φυσική κατάσταση και την υγεία.

Μετά ακολουθεί το παιχνίδι 1 στο οποίο δουλεύουμε μια συγκεκριμένη δεξιότητα του αθλήματος. Τα παιδιά παίζουν ένα τροποποιημένο παιχνίδι και τα βοηθούμε να ανακαλύψουν τι πρέπει να κάνουν. Το παιχνίδι θα είναι ειδικά σχεδιασμένο να εστιάζει την προσοχή των παικτών σε μια συγκεκριμένη κατάσταση του παιχνιδιού. Το παιχνίδι αρχίζει αλλά όταν γίνει ξεκάθαρο ότι οι παίκτες έχουν πρόβλημα να εκτελέσουν σωστά και να ολοκληρώσουν τον στόχο του, τότε διακόπτουμε και ρωτάμε τα παιδιά ερωτήσεις για τους βοηθήσουμε να καταλάβουν ποιες δεξιότητες είναι απαραίτητες για να λύσουν το πρόβλημα τακτικής του παιχνιδιού.

Το τρίτο βήμα είναι να διδάξουμε τις δεξιότητες που προσδιορίστηκαν στο παιχνίδι 1 μέσα από ασκήσεις δεξιότητας. Σε κάθε άσκηση χρησιμοποιούμε την εξής προσέγγιση (4 Ε):

1.   Εισαγωγή της δεξιότητας
2.   Επίδειξη της δεξιότητας
3.   Επεξήγηση της δεξιότητας
4.   Επίβλεψη της άσκησης ενώ εκτελείται

Με τον ακόλουθο τρόπο:

α) επίδειξη της τεχνικής,
β) εκτέλεση σε αργό ρυθμό,
γ) εξάσκηση χωρίς άμυνα,
δ) εξάσκηση με παθητική άμυνα και
ε) εξάσκηση με ενεργητική άμυνα.


Μετά την προπόνηση της δεξιότητας τότε προχωρούμε στο τέταρτο και τελευταίο βήμα της διαδικασίας παίζοντας ένα ακόμα παιχνίδι (παιχνίδι 2). Στο παιχνίδι αυτό οι παίκτες χρησιμοποιούν τις δεξιότητες που διδάχθηκαν προηγουμένως, και αυτό τους βοηθά να κατανοήσουν πως να χρησιμοποιούν αυτές τις συγκεκριμένες δεξιότητες μέσα στο μεταβαλλόμενο περιβάλλον του παιχνιδιού.  

Στη συνέχεια στο δεύτερο παιχνίδι (παιχνίδι 2) τις περισσότερες φορές παίζουν παιχνίδια με υπεράριθμο όπως 3 εναντίον 2 για να αυξήσουμε τις πιθανότητες επιτυχίας στην εκτέλεση της δεξιότητας ή τακτικής. Αν όμως οι παίκτες δείχνουν ότι μπορούν να εκτελέσουν με επιτυχία τότε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ομάδες με ισάριθμους παίκτες. 

Όταν αναφέρουμε παιχνίδι 1 και 2 αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να έχουμε μια προοδευτική αλλαγή στο παιχνίδι ή διαφοροποίηση του ή και μια παραλλαγή του. Ακόμα μπορούμε να παίξουμε και ένα τρίτο παιχνίδι αν το κρίνουμε απαραίτητο.  

Για το μοντέλο αυτό γίνεται ειδική αναφορά σε ειδικό κεφάλαιο του TBD όπου αναλύεται το μοντέλο TGfU και άλλα παρόμοια μοντέλα.

*** Κάθε προπόνηση ολοκληρώνεται με συγκέντρωση στον κύκλο και σύνοψη που εκεί δίνεται έμφαση στην ανάπτυξη του χαρακτήρα των παιδιών. Δηλαδή διαθέτουμε 5 λεπτά για να μιλήσουμε στα παιδιά για κάποια πλευρά του basketball που σχετίζεται με τις παρακάτω πέντε βασικές αξίες: σεβασμό (στους κανόνες και τους άλλους), αφοσίωση, επιμονή,  υπευθυνότητα (στην ομάδα), και ομαδικότητα. Όλες αυτές οι αξίες μαθαίνουν στα παιδιά να συναγωνίζονται.  

Η κατανομή αντικειμένων σε αυτήν την ηλικία είναι:

Βασικές δεξιότητες   
  •  20% Κινητικές δεξιότητες
  • 20% Δεξιότητες του μπάσκετ

Τεχνική
  • 20% Με συνεργασία με άλλους παίκτες
  • 30% Ατομικά

Στρατηγική
  •  10% Βασική επίθεση  και άμυνα


Προπονητική διαδικασία: Θεμελίωση βασικών δεξιοτήτων του αθλήματος
Συχνότητα προπόνησης: 4 φορές την εβδομάδα 
Διάρκεια προπονητική μονάδας: 60-90 λεπτά 
Συνολική διάρκεια προπονητικής περιόδου: 9-10 μήνες

*** Ακολουθεί η υπενθύμιση για την ώρα και την ημέρα της επόμενης προπόνησης καθώς και μια σύντομη επισκόπηση της επόμενης προπόνησης.   

*** Επίσης πρέπει τόσο ο κύκλος της φυσικής δραστηριότητας όσο και η συγκέντρωση στον κύκλο να είναι πραγματικά συζητήσεις και όχι διαλέξεις από μέρους του προπονητή. Πρέπει να γίνονται ερωτήσεις και να απαντούν τα παιδιά και να δίνονται πληροφορίες σε μικρές δόσεις. 

*** Σημειώνουμε ότι στο παιχνίδι 1 στο οποίο οι παίκτες μαθαίνουν μια νέα δεξιότητα ή τακτική, συνήθως έχουμε ένα παιχνίδι με ίδιο αριθμό παικτών (π.χ  2 εναντίον 2) για να αντιμετωπίσουν την πρόκληση και την δυσκολία της εκτέλεσης της δεξιότητας ή της τακτικής.



Τροποποιήσεις παιχνιδιού - Ηλικία 8-11/9-12
Μέγεθος και Βάρος της μπάλας
Junior #5 # 6
Ύψος Καλαθιού
2, 60 έως 2,75
Μέγεθος Μπασκέτας
Κανονική
Μέγεθος Γηπέδου
Αν υπάρχει η δυνατότητα μπορούμε να παίξουμε και σε μικρότερο χώρο του κανονικού γηπέδου.


Fast break drills - Fly in Five



 Ασκήσεις 3 εναντίον 0 για την διδασκαλία του επιθετικού transition (αιφνιδιασμού).

Το Fly in Five (κομμάτι του Total Basketball Development) είναι η ανάπτυξη του αιφνιδιασμού σε 5 διαδρόμους για να έχουμε καλύτερες αποστάσεις, τοποθέτηση στον χώρο και επιθετικές επιλογές από όλους του παίκτες. Θέλουμε να τρέχουμε και να δημιουργήσουμε ευκαιρίες επίθεσης πριν η άμυνα οργανωθεί στο σχηματισμό της, αλλά παράλληλα θέλουμε να έχουμε και καταστάσεις σε περίπτωση που η άμυνα έχει επιστρέψει.

Στην ομάδα μου (Α.Ο Ένωση Ιλίου) εφέτος είχαμε καταστάσεις early drive, early pick, early post και early swing. Είχα την τύχη να δουλέψω με παιδιά που είχαν καλό μπασκετικό IQ και είχαμε σωστή εκτέλεση σε τέτοιες καταστάσεις με φυσιολογική ροή στο παιχνίδι της μετάβασης στην επίθεση. Πολλές φορές με ένα από call αλλά και απλά με τοποθετήσεις στον χώρο και το διάβασμα της άμυνας εκτελέσουμε διάφορες επιθετικές επιλογές.

Στις ασκήσεις αυτές δίνουμε μεγάλη έμφαση στο:
  • Spacing
  • Timing.
  • Το διάβασμα και η αντίδραση εναντίον της άμυνας (read and react)
Οι παρακάτω ασκήσεις είναι ένα μικρό δείγμα από τις ασκήσεις που εκτελούμε για την θεμελίωση του αιφνιδιασμού και σύντομα θεωρώ ότι θα έχουμε την δυνατότητα να έχουμε στο caochbasketball.gr όλη τη θεωρία και τις ασκήσεις για να ''χτιστεί'' το Fly in Five.

Οι παίκτες είναι χωρισμένοι σε point guards, πλάγιους και ψηλούς. Η ανάπτυξη γίνεται με βάση τις αρχές του αιφνιδιασμού Fly in Five (σε πέντε διαδρόμους). Ο point guard υποδέχεται την πάσα εξόδου πάντα σε κίνηση και πάνω από την γραμμή του φάουλ από τον ριμπάουντερ που μαζεύει το ριμπάουντ από το ταμπλό επιθετικά και γυρίζει γρήγορα για να εντοπίσει τον ball handler. 

Ο πλάγιος τρέχει γρήγορα (πάντα δίνουμε έμφαση στα πρώτα βήματα) και συνεχίζει μέχρι την γωνία. 

Αν δεν υπάρξει κατάσταση με αριθμητική υπεροπλία τότε ο point guard διαβάζει και εκτελεί τις επιλογές που παρουσιάζονται.

Στο πρώτο σχήμα έχουμε υποτιθέμενη κατάσταση όπου η άμυνα έχει επιστρέψει και ''ματσαριστεί'' και ο pg που κινείται στον ενδιάμεσο διάδρομο (από αγκώνα σε αγκώνα) επιλέγει να παίξει ένας εναντίον ενός πλάγια ή από το κέντρο. 

Στο δεύτερο σχήμα έχουμε παιχνίδι από την γωνία όπου ο παίκτης που είναι στην γωνία παίζεται deny άμυνα από τον αμυντικό του και τότε κάνει backdoor (rear cut) κόψιμο και δέχεται σκαστή πάσα για ένα lay up.

Αν ο αμυντικός παίζει πίσω τότε έχουμε front cut και επίθεση στο καλάθι. Η επιλογή του σουτ από τον παίκτη στην γωνία μπορεί να είναι μια ακόμα επιλογή που δεν την έχουμε εδώ αλλά είναι κομμάτι αυτής της συγκεκριμένης σειράς ασκήσεων. 

Επίσης όπως βλέπουμε στο επόμενο σχήμα ο παίκτης που δέχεται την πάσα σε κόψιμο αν υπάρξει περιστροφή και βοήθεια τότε κάνει έξτρα πάσα στο ψηλό απέναντι που εκτελεί σουτ. 

Στο τελευταίο σχήμα έχουμε συνέχεια της προηγούμενης επιλογής με νέα διείσδυση του ψηλού και πάσα στον point guard για σουτ.

Επαναλαμβάνω ότι οι επιλογές σε αυτή την σειρά των ασκήσεων είναι ενδεικτικές όπως και οι βασικές αρχές που χτίζουμε τον αιφνιδιασμό.



ΦΙΕΣΤΑ ΑΝΟΔΟΥ Β΄ΕΘΝΙΚΗ



Αν το επιθυμείτε πατήστε LIKE στην επίσημη σελίδα του Coachbasketball.gr στα  social media και στηρίξτε την προσπάθεια μας H ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΠΑΣΚΕΤ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ...!!!


ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ :  Το καλύτερο και ποιο ενημερωμένο Λογισμικό στατιστικής ανάλυσης και διαχείρισης σωματείου καλαθοσφαίρισης που κυκλοφορεί ΜΟΝΟ 59.99..!!!  http://statistikabasket.blogspot.gr











Εξειδικευμένο e-shop μόνο με προϊόντα καλαθοσφαίρισης



Θέματα

1o Triple Crown Basketball Camp - 2009 (8) 2ο C.T.C. (Christmas Training Camp) (2) 2o Christmas Basketball Camp (1) 2o Triple Crown Basketball Camp - 2010 (7) 3o Ilion Basketball Camp (2) 81 points (1) Α.Ο ΕΝΩΣΗ ΙΛΙΟΥ (3) Α.Ο. Ένωση Ιλίου (2) Α.Ο.Ν.Σ ΜΙΛΩΝ (2) Αθλητική Ψυχολογία (1) Αθλητικός Τύπος (2) ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΜΠΑΣΚΕΤ (1) Άμυνα (4) Ανάπτυξη παικτών (2) Αναπτυξιακή ηλικία (3) αναπτυξιακό πρόγραμμα (1) Αντωνόπουλος (1) ΑΟ ΑΡΗΣ ΣΥΡΟΥ (1) ΑΟΝΣ ΜΙΛΩΝ (1) Απεργία (1) Απόλλων Πάτρας (1) Αρθρογραφία (7) Αρμονία (1) Άρσεις Θανάτου (1) Ασκήσεις (2) Άσκήσεις (1) Ασκήσεις ντρίπλας (1) Ασκήσεις χειρισμού (1) Άσκηση Αποφυγής (1) Άσκηση ελιγμού (1) Ατομική προπόνηση (1) Αυτοπεποίθηση (1) Β' Εθνική (1) Βαϊδάκης (1) Βάρη (1) βιολογική ηλικία (1) ΒΟΒ (1) Γ' Εθνική (2) Γενικά (1) Γλουτοί (1) Δεξιότητες (2) Δημήτρης Διαμαντίδης (3) Διαιτησία (1) Διαιτητές (1) Διαμαντίδης (2) Διείσδυση (1) Δρόσσος (1) Εθνική Ελλάδας (4) Εισαγωγική πάσα (2) Εξάστερος (1) Επίθεση (3) Επίθεση Εναντίον Ζώνης (1) Επικοινωνία (1) ΕΣΑΚΕ (4) Ευρωλίγκα (2) Εφές (1) ζώνη (1) Θωμάς Κυρίτσης (1) Ικανότητες Καλαθοσφαιριστών (1) Ισορροπία (1) ΚΑΕ Παναθηναϊκός (1) Καλάθης (1) Καναρέλης Γιάννης (1) Κανόνας 3 δευτερολέπτων (1) Καντού (1) Καραχοντζίτης (1) κάρφωμα (1) ΚΕΜΑΛ (1) Κινητική Ευφυΐα (1) Κινητική Μάθηση (1) Κογκαλίδης (1) Κουφός (1) Κόψιμο (1) Κύπελλο Ελλάδος (1) ΛΑΖΑΡΟΣ (1) Λειτουργική επίθεση (2) Λήψη αποφάσεων (1) Λίλαρντ (1) μάθηση (1) Μούστα (1) Μπάσκετ (11) Μπασκετική κουλτούρα (1) Μπασκετικό I.Q (1) Μπασκετικοί Μύθοι (1) Μπίκας Κώστας (1) Μπουρούσης (1) Μπράμος (1) μυϊκή ενδυνάμωση (1) Νεστέροβιτς (1) ντρίπλα (1) Ξυνή (1) Ολυμπιακός (17) Ομάδα (1) ΟΣΦΠ (5) Παναθηναικός (8) Παναθηναϊκός (22) ΠΑΝΟΥΛΙΑΣ (20) ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ (1) Παπαλουκάς. Eurolegue (1) Περιστροφές (1) Πίνακας (1) Πλάνο (1) Προθέρμανση (2) Προπόνηση (6) Προπονητική (2) Προπονητική μονάδα (1) Πρωτοσέλιδα (1) ΠΣΑΚ (1) ραγδαία αύξηση ύψους (1) Ραντούλιτσα (1) Ρεάλ (1) Ρούσης (1) Σάκης Δέλλιος (1) ΣΕΠΚ (2) ΣΕΠΚ. NCAA (1) Σκαλωμένος (1) Σκορτσιανίτης (1) Σκριν (1) Σουτ (4) Σοφία Ράμμου (3) Σπανούλης (1) Συνέντευξη (1) Τάκης Πανούλιας (4) Ταλέντο (1) Τελικοί (1) Τελικός Basket League ΟΠΑΠ (1) Τέσσερις Παράγοντες Επιτυχίας (1) Τζέιμς Νέισμιθ (1) Τριγωνική Επίθεση (1) Τρίλιζα (1) Τρίποντο (1) Τσιτσόπουλος (1) Φυσική κατάσταση (1) Χάος (1) χρονολογική ηλικία (1) A1 (1) A2 (1) ACB (1) Adolph Rupp (1) Agility (1) Agility Ladder (1) Air Jordan (3) alley oop (1) Amazing Shots (1) Andrew Wiggins (1) Assist (2) athleticism (1) ATO (1) B' Εθνική (3) backdoor (1) Ball Handling (6) Barcelona (4) Basketball (22) Basketball Legends (1) Basketball Myths (1) Basketball Philosophy (1) Basketball Statistics (2) basketblog (1) Basketblog.gr (27) Batum (1) Baylor University (1) BC Khimki (1) Best-of-five (2) Blake Griffin (1) Block (1) Block out (1) blog (1) BOB (1) Bob Hurley (1) Bob Knight (1) Boozer (1) Box Offense (1) Brawl (1) Brittney Griner (1) Calling the Shots (12) Camp (1) Camps (1) Capitals (1) Chaos (1) Charcoal Air Jordan 9 (1) Charlotte Hornets (1) Cinderella Story (1) Coach Panoulias (15) COACHBASKETBALL (5) coachbasketball.gr (9) Coaching (8) Corner play (1) crossover (1) Crossover Dribble (1) CSKA (1) D' Antoni (1) dailythunder (1) Damian Lillard (1) Damon Harge (1) deadlift (1) Dean Smith (1) Decision making (4) Defender of the Year (1) Defense (2) Denver Nuggets (1) Derrick Rose (2) dexterity (1) Draft (1) Dribble Penetration (2) Dribbling (8) Drill (6) Drills (7) Dunks (2) Dusan Ivkovic (1) Dynamic Warm Up (1) eFG% (1) EL (1) EOK (1) ESPN (1) Euro Step (2) Euroleague (22) Fast Break (2) fiba (4) FIBA CHAMPIONSHIPS (2) Final Four (4) Final Four 2013 (2) Finishing (2) Flex Offense (1) Floater (2) Flopping (1) Florida (1) Fly in Five (1) Flywire (1) Founding Rules (1) front cut (1) FTR% (1) Functional Training (1) Functional Warm up (1) Fundamentals (4) Gist (1) Golden State Warriors (2) Great Dunks (2) Greece (1) Greek League (1) Harmony (1) Highlights (1) Hockey Assist (1) House of Hoops (8) Hubie Brown (2) in and out (1) Inside Hand Attack (1) inside hand stretch lay up (1) Jabari Parker (1) James Flight White (1) James Naismith (1) Jason Kidd (1) Jeremy Lin (2) Jim Calhoun (1) John Calipari (1) John Wooden (1) Jonas Vaanciunas (2) Jordan IX Retro (1) Kanarelis (3) Kansas State (1) kicks (4) Knicks (2) Kobe (3) Krstic (1) Lakers (1) Lasme (1) Last shot of game (1) Last shot of half (1) Lay up (1) LeBron 8 (2) LeBron James (1) London (1) Luke Babbitt (1) Maciilis (1) Magic Johnson (1) Manos Stavropoulos (1) March Madness (1) Marketing (1) Match up Zone (1) McDonald’s All American Game (1) McDonald's All-American Game (1) medicine ball (1) Mental Game (1) Miami Heat (1) Michael Jordan (4) Mikans (1) Mike ''Coach K'' Krzyzewski (1) Minutemen (1) MJ (2) Model (1) Modesto Christian (1) Motion (1) Moves (1) MVP (2) NAIA (1) NBA (11) NBA Players (4) NC State (2) NCAA (8) Network Analysis in Basketball (1) Nevada College (1) Nike (3) Nike 3-on-3 Slam Dunk Contest (1) Notre Dame (1) Oakland University (1) Obradovic (1) Offense (1) Offensive Transition (1) Ohio St (1) Oklahoma City Thunder (1) Olympiakos (2) OR% (1) Pac Man (1) Palau Sant Jordi (1) Panathinaikos (3) Panathinaikos B.C (3) Papailiou (1) Passing (1) Pat Riley (2) Peak Height Velocity (1) Personal Training (3) Petrekur Johannesson (1) Phenom (1) Phil Jackson (1) Philosophy (1) pick 'n roll (1) Pick and Roll (4) play (2) play X (1) Play-offs (5) playbook (1) Player Development (2) Playoff (1) playoffs (1) plays (1) Point Guard (3) Post Play (1) Practice (2) Price of Anarchy in Basketball (1) Przemyslaw Karnowski (2) Quickness (1) Ray Allen (2) Real (1) Real Madrid (3) rear cut (1) Recap (1) Referees (1) Release (1) Reverse Lay ups (1) Reverse Mikans (1) Rim (1) Rodriguez (1) Ronny Turiaf (1) Sakis Delios (2) Sakis Koutinas (2) Salary Cap (1) San Antonio Spurs (1) scout4players (1) Scouting (1) Screen (2) screens (1) Serbia (1) Shaquille O'Neal (1) Shaquille O’Neal (1) Shooting (6) Shooting Camp (2) Shot (2) Shuffle Offense (1) Silent Night (1) Silent Night Game (1) Skylar Diggins (1) Slum Dunk Contest (1) Sneaker Dave (1) Sneakers (1) SOB SLOB (1) Soccer (1) Space Jam (1) spin move (1) SPORTS SCIENCE (3) Spread (1) Statistics (2) Stephen Curry (1) Steve Brooks (1) Steve Nash (1) Stiles (1) Streetball (1) Stretching. Dynamic stretching (1) T-Dub (1) Takis Panoulias (13) Taylor University (1) TBD (25) TBD Personal Training (8) Team (1) Teamwork (1) teardrop (1) Tehmeena (1) Terry Stotts (1) TGfU (1) The Four Factors of Basketball Success (1) Thomas Bauer (1) Three pointer (1) Three Second Rule (1) THY Euroleague (1) tic tac toe (1) Tigers (1) TO% (1) Tony Parker (1) Top -10 (1) Total Basketball Development (52) Transition (1) Travis Bader (1) Triangle Offense (1) Triple Crown Basketball Academy (5) Triple Crown Videos (2) Trojans (1) Tulsa Shock (1) Turkish Airlines (1) U18 European Championship (2) Unicaja Malaga (1) University of Kentucky (1) University of Massachusetts (1) Videos (10) Volleyball (1) Warm up (2) weak hand (2) Werm.Team Flight Brothers (1) windshield wiper dribble (1) WNBA (1) World Championship 2010 (6) XI (1) Youth Basketball (3) zone offense (1)